Sint-Hubertusprocessie Elewijt
Ondersteuning
Geen processie zonder mensen die zich bezig houden met de organisatie ervan:
1. het processiecomité is verantwoordelijk voor
- de organisatie en de financiën van de processie,
- voor de organisatie van de eetnamiddag (voor de financiering van de processie)
- en neemt de beslissing of de processie doorgaat (afhankelijk van de weersomstandigheden)
2. het processieteam
- helpt mee bij de praktische voorbereidingen
- helpt mee bij de activiteiten van de processie
- helpt mee bij de eetnamiddag
- optimaliseert de werking
3. werkgroepen ‘ad hoc’
- worden tijdelijk samengesteld om een bepaald thema uit te werken
- voorbeeld is de werkgroep Parcum die het dossier voorbereidt
voor de erkenning van de processie als Immaterieel Cultureel Erfgoed.
Alles verloopt onder de koepel van de kerkfabriek.
Maar een processie kost ook geld!
Wat zijn onze uitgaven?
- voor de processie:
o sommige groepen van buiten Zemst moeten betaald worden
o jaarlijks worden een paar kleren vervangen, hersteld of gehuurd
o de Sint-Hubertuskoeken die na de slotviering uitgedeeld worden
o de receptie na de slotviering
- de broodjes die na de Sint-Hubertusviering in november uitgedeeld worden
- administratieve kosten
- website
Wat zijn onze inkomsten?
- een belangrijke bron van inkomsten vormt de jaarlijkse eetnamiddag
- de gemeente Zemst kent ons jaarlijks ook een kleine subsidie toe
We zijn onze sponsors heel dankbaar:
- uitvaartzorg Nees
- en uitvaartzorg Anthony Verheyden
voor het gratis verzorgen van alle drukwerk: flyers, folders, affiches, …
- de Kerkfabriek voor de materiële steun zoals opslagruimte en kledij
- Spar Elewijt voor de mooie fruitmand die tijdens de eetnamiddag kan gewonnen worden
- alle bakkers van de taarten voor de eetnamiddag
Alle hulp is heel erg welkom!
Heb je suggesties of wil je graag helpen, neem dan contact met ons op.